Wraz z nową sekcją na blogu “Raporty z treningów” wystartowały moje przygotowania pod Amsterdam Marathon. Będę tutaj umieszczał informacje o tym jak dokładnie wyglądają moje treningi dzień po dniu. Nie będzie tutaj zbyt wielu rozbudowanych opisów tylko czyste fakty o moich treningach. Jeśli jednak jakiś trening będzie wymagał szczególnej uwagi to oczywiście dodam stosowany komentarz. A jeśli Wy macie jakieś wątpliwości co do moich jednostek treningowych to nie wahajcie się również zostawiać komentarzy 🙂 Na wszystkie postaram się odpowiedzieć tak szybko jak się tylko da. A więc do dzieła:

Pierwszy tydzień był nijako wprowadzeniem do całego cyklu treningowego, więc było w miarę lekko, a statystyki wyglądają tak:

Ilość kilometrów: 102 km
Ilość treningów biegowych: 6
Ilość treningów uzupełniających: 2
Waga: 69,2 kg

Poniedziałek (siła):

Na dobry początek tygodnia podbiegi:  10km I zakres + 10 x 200m/200m podbiegi + 3km trucht

  • Łączny dystans:  17 km
  • Średnie tempo:   4:45/km, podbiegi: 3:40 – 3:50/km
  • Średnie tętno: 148 u/m
  • Kadencja: 175 spm
  • Trening uzupełniający: brzuch i core

Wtorek (II zakres):

Wyszedł dość mocny drugi zakres: 4 km I zakres + 10 km II zakres + 3 km I zakres

  • Łączny dystans:  18,3 km
  • Średnie tempo:   4:16/km,  II zakres: ~3:57/km
  • Średnie tętno: 153 u/m, II zakres: ~165 u/m
  • Kadencja: 177 spm
  • Trening uzupełniający: brak

Było bardzo gorąco, więc tętno trochę szalało, a poza tym nie jestem jeszcze w optymalnej formie. Trening został wykonany przy asyście rowerowej, więc minął bardzo szybko i przyjemnie 🙂

Środa (bieg regeneracyjny w I zakresie):

Lekki bieg regeneracyjny po wczorajszym mocnym treningu: 12km I zakres

  • Łączny dystans:  12 km
  • Średnie tempo:   4:47/km
  • Średnie tętno: 143 u/m
  • Kadencja: 174 spm
  • Trening uzupełniający: brzuch i core

Czwartek: wolne

Piątek (bieg w II zakresie):

Trening podobny do tego z wtorku, czyli: 4 km I zakres+ 10 km II zakres + 3 km I zakres

  • Łączny dystans:  17 km
  • Średnie tempo:   4:13/km,  II zakres: ~3:54/km
  • Średnie tętno: 158 u/m, II zakres: ~168 u/m
  • Kadencja: 175 spm
  • Trening uzupełniający: brak

Wyszło intensywniej niż we wtorek ponieważ troszkę podkręciłem tempo. W zasadzie to druga połowa tego treningu podeszła już pod III zakres bo biegłem na tętnie ~170 u/m. Tak wysokie tętno spowodowane było głównie bardzo wysoką temperaturą. Mięśniowo odczuwałem to dużo lżej.

Sobota (bieg w I zakresie + rytmy):

Lekki bieg regeneracyjny zakończony rytmami: 11km I zakres + 10 x 100 m / 100 m

  • Łączny dystans:  13 km
  • Średnie tempo:   4:48/km
  • Średnie tętno: 140 u/m
  • Kadencja: 174 spm
  • Trening uzupełniający: brak

Niedziela (bieg długi):

Pierwsze długie wybieganie w drodze do maratonu: 25 km I zakres

  • Łączny dystans:  25 km
  • Średnie tempo:   4:34/km
  • Średnie tętno: 149 u/m
  • Kadencja: 174 spm
  • Trening uzupełniający: brak

Trening wykonany w samo południe przy temperaturze 30 C, lekko nie było. Na 17 km musiałem zrobić 10 minutową przerwę ze względu na szalejącą burzę.

Podsumowując, jestem bardzo zadowolony z tego tygodnia. Udało mi się w pełni wrócić na treningowe tory, wykonać plan w 100% i mam nadzieje, że tak już zostanie do 21 października. Jedynie muszę jeszcze trochę bardziej usystematyzować trening uzupełniający.

FORMO ROŚNIJ!