Tydzień po starcie w Tyskim Półmaratonie. Za bardzo nie wiedziałem jak trenować w tym tygodniu żeby jednocześnie się zregenerować, ale i żeby nie tracić za bardzo czasu, bo do maratonu już niewiele zostało. Na początku chciałem nawalić po prostu dużo kilometrów w I zakresie. Później uznałem, że to trochę bezsensu bo takie treningi niewiele mi dają. Ostatecznie zdecydowałem się na coś pomiędzy:

Ilość kilometrów: 105 km
Ilość treningów biegowych: 6
Ilość treningów uzupełniających: 3
Waga: 68 kg

Poniedziałek: 

  • Łączny dystans:  10 km
  • Średnie tempo:   4:59/km
  • Średnie tętno: 130u/m
  • Kadencja: 172 spm
  • Trening uzupełniający: brak

Bieg regeneracyjny z psem. Niby nie kosztował mnie za wiele, ale na pewno też nie wiele mi dał. Krótko mówiąc ten trening był niepotrzebny, mogłem po prostu zawiesić buty do biegania na kołku i odpocząć.

Wtorek (18 km I zakres):

  • Łączny dystans:  18 km
  • Średnie tempo:   4:31/km
  • Średnie tętno: 139 u/m
  • Kadencja: 173 spm
  • Trening uzupełniający: brzuch i core

Lekki I zakres, bez większej historii.

Środa (22 km fartlek – cross):

  • Łączny dystans:  22 km
  • Średnie tempo:   4:23/km
  • Średnie tętno: 143 u/m
  • Kadencja: 175 spm
  • Trening uzupełniający: brak

Fartlek w crossie, który wyglądał tak: 3 x 1 min/1 min rytmy + 2 km progowo + 3 x 1 min/1 min rytmy + 1,5 km progowo + 3 x 1 min/1 min rytmy + 1 km w tempie na dychę. Przerwy oczywiście wypełnione biegiem w I zakresie. Bardzo fajny trening siły biegowej, który dodatkowo uczy szarpania tempem.

Czwartek (12 km I zakres + siłownia): 

  • Łączny dystans:  12 km
  • Średnie tempo:   4:33/km
  • Średnie tętno: 137 u/m
  • Kadencja: 174 spm
  • Trening uzupełniający: siłownia

Piątek: brzuch i core

Sobota (30 km BNP):

  • Łączny dystans:  30 km
  • Średnie tempo:   4:08/km
  • Średnie tętno: 154 u/m
  • Kadencja: 177 spm
  • Trening uzupełniający: brak

Tym razem długie wybieganie w sobotę rano, gdyż musiałem jechać na wesele w tym dniu. Trening wyszedł nadspodziewanie rewelacyjnie. Myślałem, że będę jeszcze zmęczony po połówce, a było wręcz na odwrót. Co tu dużo pisać. Zobaczcie sami:

Niedziela (14 km I zakres):

  • Łączny dystans:  14 km
  • Średnie tempo:   4:34/km
  • Średnie tętno: 139 u/m
  • Kadencja: 172 spm
  • Trening uzupełniający: brak

Lekki I zakres po wczorajszym mocnym długim wybieganiu oraz całej nocy tańcowania i picia na weselu 🙂